تجار و خریداران خارجی در سراسر دنیا، دایرکتوریهای تولید کنندگان و صادرکنندگان سایر کشورها را جستجو میکنند و با هدف مذاکره و معامله و خرید از آنها با شرکتها تماس میگیرند.
درج اطلاعات و یا آگهی تبلیغاتی در دایرکتوریها یکی از راههای مؤثر و در عین حال کم هزینه و در واقع گام اول در جهت یافتن مشتری و خریدار خارجی جهت صادرات محصولات و خدمات است.
چرا که تجار، خریداران خارجی، شرکتهای پخش، واردکنندگان عمده در کشورهای هدف صادراتی، تخصص اصلیشان، فروش محصولات تولیدی تولیدکنندگان در بازار هدف خودشان است و موفقیت آن ها در گرو داشتن سبدی از محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی است.
از این رو تجار دائما در جستجوی یافتن شریک تجاری از بین تولیدکنندگان در کشورهای مختلف هستند، دائما به کشورهای مختلف سفر میکنند، در نمایشگاهها و فرومهای تجاری حضور پیدا میکنند، دایرکتوریها را جستجو میکنند و محصولات و شرکتهای مختلف را بررسی نموده و با آنها مذاکره میکنند تا سبد محصولاتشان را توسعه دهند.
یکی از دلایل موفقیت کشورهای رقیب در صادرات غیرنفتی، از جمله ترکیه و چین در کشورهای همسایه ما این است که سالانه، دایرکتوری اطلاعات تولیدکنندگان و صادرکنندگان خود را به روز نموده و در اختیار خریداران خارجی و شرکتهای پخش و واردکنندگان عمده این کشورها قرار میدهند.
به همین دلیل مصرانه بر این باوریم که تهیه و توزیع دایرکتوری های تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان سهم بزرگی در شناخت و معرفی ظرفیت های صادراتی کشور و رونق صادرات خواهد داشت.تاکنون دو نسخه از کتاب دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران به مقصد افغانستان به اجرا رسیده که نسخه اول آن چاپ و توزیع گردید (جهت دریافت نسخه اول این کتاب و گزارش توزیع آن کلیک کنید) و نسخه دوم درحال تدوین و صفحه بندی می باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.